sesungguhnya aku sedang berpuase ..

assalamualaikum ..
emm..harini,aku kurang sikit ceria .nthla..aku pun tak tahu kenape hari ni aku rase tak bersemangat sikit..sush untuk aku citerkan hal harini..tak tau la mgkin kwn2 aku ade yg terase dgn care aku harini..

tp aku pon tak tau la apesal arini aku senang sgt nk tacing..tpi alhamdulilah.disebabkan aku arini berpuase,jd aku dpt la serbe sikit menahan amarah aku ni..adela hamba Allah sorg ni..aku pon tak phm la ape masalah die..die duke sgt nk naikkn darah aku..aku tak usik pon die.tp die asyk nk wat aku marah jek..ikut amarah mmg aku nk jek ceramah kt die..tp disebabkn aku puase arini,aku hye bisikkn dlm hati supaye Allah ampunkan aku sbb aku mmpunyai niat amarah terhadap hambe Allah tu..

aku tak suke nk tunjukkn kemarahan aku kt org..tp dorg tu cm tak phm2 yg aku xde mood nk gurw sende ngn dorg..kalu gurauan yg leh wat aku hepy xpe gak.ni gurauan yg bikin hati aku geram jek..yaAllah..sesungguhnye Kau lbih tahu ape yg ade dlm hati ku ini...

kdg2 aku sedeh bile lihat kwn2 aku..dorg cm tak endahkan jek perasaan aku ni..seburuk buruk aku pon,aku xdela smpai nk menghine kwn sndiri..mcm2 hal la manusia ni skg..emm...aku pon xdela ckp aku ni baik..aku pon sme gak cm dorg pnh wat silap..tp sekurang2nye aku sdr akn silap aku tu..dan aku cube untuk memperbaiki diri aku..

nmpknye ,aku rase aku nk jek berpuase setiap hari..supye aku bole bertahan sabar dan amarah dlm hati aku ni..
aku harap sgt kwn2 aku ni ubah sikap..bukn aku kate sume kwn2 aku..tp ade la bpe org kwn aku..aku tak mmpu nk tegur mereke dgn kate2..tp aku hye mmpu berdoa moge dorg berubah ke arah lbih baik..

amin..insyaAllah .

0 ulasan:

Post a Comment

zikrullah n doa
zikrullah n doa
luph Islam