bagaimanakah hati orang yang sedang saling jatuh cinta?

assalamualaikum ;)


selalu kite tgk apabila seseorang jatuh cinta,mstinya salah seorang akan mengungkapkan kata cinta kpd pasangannya..tapi pernahkah kite sedar bahawa kate2 cinta itu sgt susah dilafazkan andainya benar kite syg dan cinta akan seseorang itu?bagi aku,kate2 cinta tu satu ayat yg sgt bernilai dan tak mudah diungkapkan dgn kate2..seandainya benar dan tulus perasaan cinta yg kite miliki tu..

seseorang pernah cakap kt aku,
''Mereke yg bercinta  tidak berteriak malah mereka berbicara dengan suara yang keluar dari mulut mereka dengan begitu perlahan dan kecil. Seperlahan bagaimana pun, kedua-duanya masih dapat mendengar  dengan begitu jelas.ini kerana hati mereka begitu dekat, hati mereka tak berjarak.  Sepatah kata pun tak perlu diucapkan. Sebuah pandangan mata saja cukup membuat mereka memahami apa yang ingin mereka sampaikan.''
 ayat ni da cukup buat aku paham bagaimana hati yg tulus akan cinta yg sering 'diungkapkan' oleh manusia..
bagi pandangan aku,kata2 cinta tak perlu nk diungkapkan selalu..sbb kate2 tu sgt bernilai maknanye pada aku..tapi aku tak cakap la org yg selalu ucap kate cinta atau syg kt pasangan or sape2 je tu org yg murah akan cinta..mgkin tu salah satu cara mereka nk tunjukkan cara kaseh syg mereka kt seseorang.. :)
 

''Tidak bertemu MATA,,tidak bertemu SUARA..tidak mengungkap JANJI,,tidak bermadah CINTA..cukuplah kata mengingati ALLAH,,cukuplah nasihat serta teguran..cukuplah aku tahu kau punya AGAMA & IMAN..HEARTY kita ALLAH yang punya,,HEARTY kita ALLAH yang jaga..''

bagi mereke2 yg sedang dilamun cinta,ingatlah bahawa makna CINTA itu sgt suci..tak kira kita cinta akan mak ayah,family,kwn2 atau pun teman istimewa,kita harus ingat bahawa cinta kpd ILLAHI adelah cinta yg sebenar benar yg sgt tulus..

bagi yg sdg bercinta,berdoalah kpd Allah..kerana doa itu adalah senjata kita..andai takdir kite dgn insan yg kite cinta,pasti Allah akan mempermudahkan jalannya..jgn bimbang ye sahabat :)

semoge Allah sentiase merahmati kita..amin ..

0 ulasan:

Post a Comment

zikrullah n doa
zikrullah n doa
luph Islam