setiap yang berlaku PASTI ade hikmah !

assalamualaikum..haii..lame tak jengah blog ni .. semenjak aku da start smbg study kat uitm , aku mmg tak pernah update pape kat sini .. yela .. aku mane ade laptop lagi..ade pon , kat rumah ..tak leh nak bawak ..sekarang aku da masuk sem 2 kat uitm jb .. suasane mase sem 1 dgn sem 2 agak lain sikit .. kalau dulu mase sem 1 , aku satu bilik dgn budak2 yang same sem dgn aku..tapi sem 2 ni , aku dapat satu bilik dgn budak2 senior .. walaupun dorg ni rate2 nye same baye dgn aku , tapi aku masih lom 'get in' lagi dgn dorg..mungkin masih baru lagi kot .. takpela..lame2 nanti aku ok la..insyaAllah .. ^_^

mase sem 1, byk kenangan yg aku dpt .. selain pengalaman dapat hidup berjauhan dari family (huhu..mcm jauh sgt je gaya nye -.- ),byk pengalaman yg aku dpt .. ade kenangan manis , pahit dan tawar yg aku peroleh ..

kat sini , aku terase nk kongsi kenangan pahit aku dulu..huhu ..bagi aku,hal ni amat2 buat aku sedih ..cite nye bermule lepas aje aku hbs final exam dan aku start cuti sem...lebih kurg dalam bulan 4..aku ingt lagi tariknye 20hb.4.2012 ...hmm...agak sedih la kot nk cite .. time tu , aku tak pernah terpikir untuk terime hal (ujian) seprti tu .. kisah ni ade kene mengene dgn someone yg aku dah kenal hmpir setahun..bermule dari die , aku mule tahu ape tu mkne kecewe..fuh ,,,aku sangat2 bersyukur pade Allah sbb Allah bagi aku kekuatan untuk hadapi semua tu ..aku tak dpt bygkan ape jd pade aku bile aku x dpt kekuatan dari Allah ..mgkin aku dah hidup merane hanye kerane hal tu..alhamdulilah sgt2 ..

selepas seminngu hal tu jd, aku da mule wake up dari lamunan aku .. aku da mule berfikir akn hikmah atas ape yg terjadi antare aku n die..alhamdulilah ..Allah bagi aku care untuk melupakan hal tu dgn cepat ..
kebahagian mule menyinar dlm hdup aku bile result exam keluar selepas beberape hari .. alhamdulilah ..aku lulus..walaupun hampir nk dekan , tapi xpela..belum nak rezeki lagi..tapi aku percaye , Allah gantikan kesedihan aku dgn keputusan exam aku ..saat dari tu , secare drastiknye aku dpt lupekan die ..best kan?hehe

sekarang pon aku da lame x dgr ape2 berite dri die..bagi aku , die mmg buat keputusan yg tepat untk 'BLAHH' dari hdup aku ..hehe..(maaf..ayat kurg sopan sikit )

dan skrg ,aku bahagia dgn hdup aku..niat dan hajat aku pon alhamdulilah da tercapai ..ape itu hajat aku?hehe..biarlah jadi rahsia antare aku dan ALLAH .. terime kasih aku ucapkan kpdNya kerane mmberi aku ruang dan peluang untuk berubah.. =)

dan disini aku nk tekan kan bahawa semua orang mesti percaye bahawe setiap yang terjadi PASTI ade hikmahnye..aku tahu Allah itu maha adil dan maha memberi ..setiap ape yang dihajatkan oleh hambaNya , pasti akan diberi ..cume kite tak tahu bile Allah akan memberi ape yang kite mintak..kene byk berdoa dan tak lupe melaksanekan segale perintahNYA ..

aku akhiri notes ni dgn salam perpisahan dan assalamualaikum ^_^

0 ulasan:

Post a Comment

zikrullah n doa
zikrullah n doa
luph Islam