terawikh terakhir :'(

subhanaallah ...

sedar tak sedar hampir berlalunye ramadan ...saye hati mengenangkan ramadan...

malam ni , malam terakhir aku bertarawikh..alhamdulilah..hanye sempat melakukan 8 rakaat sahaje...aku lihat , surau kali ni penuh dengan jemaah wanita..alhamdulilah...

esok malam dah takde lagi tarawikh...sbb esok malam da jadi malam raye bagi umat Islam...

aku berdoa sangat pada Allah agar aku diberi keberkatan pada sebulan aku berpuase ini ..dan aku juge berharap Allah berikan aku raye yang bermakne pade aku untuk syawal ini...


'' ya Allah ....belum pernah aku merase nikmat beraye yang sebenarnye lagi selame mane aku hidup ini ya Allah...ampunkan aku sekiranya aku salah merase..tapi , sesungguhye , itu la perasaan sebenar aku selame aku menyambut hari aidilfitri ... sungguh sayu hati ini apabila menjelang nye syawal...sekiranye diberi pilihan , akan ku pilih untuk berpuase selama mane yang boleh... tapi aku redha , ya Allah...itu sudah ketentuan dari Mu ... tetapi , aku sangat bermohon padaMu ya Allah...berikan aku untuk merasai kenikmatan berhari raye bersame keluargaku...bahagiakan kami selame mane kami bersame ...ya Allah..Kau maha mengetahui segale isi hati ku ...make dengan itu , aku harap agar Kau memakbulkan permintaan ku ini ,ya Allah..''

'aameen ya raabbal alameen'


terima kasih ya ALLAH .. :)




0 ulasan:

Post a Comment

zikrullah n doa
zikrullah n doa
luph Islam